Friday, March 25, 2011

Cacat Itu Cantik

Salam.. Hyep..

Tibe2 je rase mcm nk bwat post ni... Lpas semayang td ad nampak sorang pakcik 2.. Pak cik 2 sembanhyang secara duduk.. Ushar punye ushar rupe2 nye pakcik 2 lumpuh.. sebab tak tau la plak kn... then kpale otak tros teringat uncle2 yg mintak sedekah kt pasar malam tiap2 minggu.. yg peliknyer tiap2 pasar malam ad... sindiket ape?? pape pon lao aq nampak ta sampai ati la jugak kn.. hulur la jugak singgit due..

Balik pade tajuk,,, cacat itu cantik.. Cacat didalam kamus dewan edisi keempat bermaksud kekurangan atau keadaan kurang sempurna (lengkap, baik) pada badan.. bukan KURANG UPAYA... tetapi terdapat segelintir dari golongan ini yang ,menjadikan kecacatan sebagai alasan untuk meminta belas simpati dari orang lain dan mengambil kesempatan terhadap rakyat malaysia yang sudah terbukti sangat pemurah.. 

Pada saya ramai orang yg berada didalam golongan ini yang sebenarnya telah memberi impak yg besar pada negara kita sendiri... mereka tidak menjadikan kecacatan sebagai alasan tetapi mereka menjadikan kecacatan sebagai pendorong untuk mereka.. Salah seorang yang telah membuktikan yang kecacatan bukan penghalang sesebuah kejayaan ialah Raja Shamri.. Pernahkah anda mendengar nama2 seperti Ismail Rakib,, Siti Aishah,, Mat Jamil & Ng Ah Kwai?? mereka juga telah membuktikan kecacatan bukanlah penghalang... mereka adalah pelukis2 yang mencari rezeki dengan melukis menggunakan kaki dan mulut.. Mereka memasarkan lukisan2 mereka melalui sebuah organisasi iaitu Mouth and Foot Painting artist...

dah banyak rasenyer aq membebel kt atas neh... Tujuan asal sy menulis post ini ialah untuk menyatakan bahawa cacat bukanlah satu kekurangan tetapi cacat itu cantik..
tahukah anda bahawa lesung pipit adalah salah satu bentuk kecacatan??????
jadi benarlah apa yg dinyatakan bahwasanya CACAT ITU CANTIK


cantik kan?????

cukoplah sampai disini bebelan aq... andai ada salah awal2 lagi susun seploh jari mintak maaf ye... k la...
CHoW CHiN CHoW

Da Bace????? Ape lagi Roda Jerit Da Ad... Jerit laaaa.... You follow me i follow you.. ok?????

2 comments: